Hlavním tématem projektu je využití moderních technologií. Hlavními cíli projektu jsou studenti: 1) schopni mezinárodní spolupráce; 2) rozvíjet digitální a jazykové kompetence. Cíle projektu jsou dosaženy dvěma způsoby: 1) pravidelné setkávání týmů, workshopy, hodiny ve škole a volnočasové aktivity, účast na mezinárodních setkávání projektu Erasmus +; učitelé: hodiny ve školy, sdílené zkušenosti s metodologiemi aplikace iPadu; 2) webová setkání v etwinningových místností, sdílení a shromažďování materiálů, sdílení projektů a vyplňování projektového deníku, účast na fórech. Byly dokončeny: 1) komiks, elektronická kniha, společné filmové a hudební album studentů (každá partnerská země vytvořila jednu část); 2) databáze aplikací ve spolupráci s učiteli, která obsahuje popisy aplikací, příklady použitelnosti a komentáře k testům vzájemných aplikací; prezentace ze seminářů, které postihují problematiku využití digitálních technologií ve výuce.
Webové stránky projektu: Twinspace
Registrace projektu na eTwinningu
Každá škola vyhlásila soutěž o logo projektu. Našlo se mnoho návrhářů a tvůrců, ale do finaálního kola mohly postoupit pouze dvě práce z každé země. Do finále postoupily návrhy Jakuba Matičky a Zoji Panáčkové. V mezinárodním hlasování pak vyhrál návrh Zoji a její logo se stalo oficálním logem pro tento projekt. Gratulujeme!
Konkurence byla veliká. Porovnejte další návrhy z ostatních parnerských zemí.
Díky nástrojům GSuite for Education a Google Učebna je pro nás spolupráce hračkou. Využíváme sdílené dokumenty na přípravu příběhů, ale i na návrhy. Učíme se spolupracovat a dělit si práci podle svých zájmů a dovedností. Často dojde i na hlasování jak dál a co vybrat.
Seznamte se s Katie - česká část
Katie's Adventure - celý příběh
Tak se nám dostaly do ruky dvě kapitoly z příběhu o Zlatém draku. Na první části pracovaly školy v Chorvatsku a Španělsku a na nás případla druhá kapitola. Tak jak pokračovat? Nápadů byla spousta a bylo těžké dohodnout se na jedné verzi jak dál. Opět jsme museli přistoupit ke hlasování. Když bylo pokračování vybráno, rozdělili jsme se na spisovatele, kteří příběh okrášlí, a na ilustrátory.
Dnes už je příběh dokočen a můžete si ho přečíst. Také byl vytištěn a bude k dipozici v září 2020.
Golden Dragon - celý příběh ke stažení
Vytvoření vlastních písniček včetně videoklipů se ze začátku zdálo jako příliš velká výzva. Ale zapomoci několika učitelů vznilkla dvě žákovská autorská díla. Žáci se podíleli nejen na textech, ale i na melodii, a videoklipy vznikly z jejich nápadů. První písnička "We Can Be Together" vypovídá o tom, co pro nás znamená podílet se na projektech Erasmus: zážitky, přátelství, poznávání. Druhá písnička "Pomáhej" ukazuje, jak žáci vidí jejich svět a rozhodně se jim některé věci nelibí a chtěli by to změnit.
Setkání v Tartu - zážitky popisuje paní učitelka Milada Kyselovská
Estonské dobrodružství I - vypráví Kryštof, Eva a Zoja
Estonské dobrodružství II - vypráví Karel, Dorothea a Majda
Španělské dobrodružství I - vypráví Šimon, Eva a Zoja.
Španělské dobrodružství II - vypráví Kosťa, Matija a Viki.
Setkání v Chorvatsku I - vypráví Julča a Matija
Setkání v Chorvatsku II - vypráví Daniela, Adéla a Guli
Česko-portugalská konference 8.12.2018 Téma: Moje záliby |
|
Česko-estonská konference 11.1.2019 Téma: Zdravý životní styl |
|
Česko-estonská konference 14.4.2019 Téma: Hudba |
|
Během projektového setkávání měli učitelé příložitost diskutovat nad otázkami spojenými se zaváděním digitálních technologií do výuky. Z těchto setkávání vznikly zajímavé prezentace, kterou jsou velice inspirativní.
Starting with iPads - Začínáme s iPadem
Pros and Cons using iPads. Factors that affect effective use of technology in classroom - Výhody a nevýhody využívání iPadů. Faktory, které ovlivňují efektivní využití technologií ve výuce.
Consequences for inappropriate use of iPads or other technology - Důsledky nevhodného využívání iPadů a dalších technologií
Family’s responsibility in monitoring what a child does on the device at home - Odpovědnost rodiny monitorovat, co jejich dítě dělá na digitálních zařízeních
Klídek 2018/2019 číslo 1 - str. 7 a 18
Klídek 2018/2019 číslo 2 - str. 12, 15, 16, 22, 23
Klídek 2018/2019 číslo 3 - str. 9 -11
Klídek 2019/2020 číslo 1 - str. 11 - 12
Klídek 2019/2020 číslo 2 - str. 28
Erasmus projekty na ZŠ Klíč pokračují - i-noviny.cz
Konference - sdílení zkušeností s mezinárodní spoluprací
Projekt získal Quality Label
European Quality Label