K výuce angličtiny přistupujeme nadstandardně a s ohledem na komplexní rozvoj jazykových dovedností Vašich dětí. Vzbuzujeme zájem o cizí jazyk a zdravé sebevědomí, které je důležité pro komunikační dovednosti. S naší jazykovou průpravou budou mít Vaše děti v anglicky mluvicím světě dveře otevřené.
ŠKOLNÍ VÝUKA ANGLIČTINY
Anglický jazyk se vyučuje od 1. do 9 ročníku a má času dotaci 4 hodiny týdně od 3. ročníku. Výuka probíhá v dělených skupinách, max. počet ve skupině 10. Výuka probíhá převážně v angličtině a nejpoužívanější metodou je komunikační metoda, která je založena na co největší aktivitě žáka. Spočívá na komunikaci s učitelem a spolužáky (výuka ve dvojici, v malé skupině) anglicky, překlad do češtiny je používán v menší míře. Výuka je vhodně doplněna aktivitami při práci s interaktivními a digitálními technologiemi a základy programování. Některé nejazykové předměty jsou doplňovány o metodu CLIL.
PŘÍPRAVA NA JAZYKOVÉ ZKOUŠKY CAMBRIDGE - Starters, Movers, Flyers
Cambridge English Young Learners je série motivujících testů, které prověřují jazykové dovednosti mladších školních dětí. Jsou organizovány organizaci Cambridge ESOL, která je součásti University of Cambridge v Anglii a jsou světově uznávané. Testy jsou navrženy zábavným způsobem s obrázky a děti jsou motivovány, aby se snažily získat maximální počet odznaků v jednotlivých disciplínách. Počet získaných odznaků pak vypovídá o pokroku, kterého děti ve studiu dosáhly. Pro děti existují 3 stupně zkoušek nazvané Starters (2.-4. třída), Movers (4.-5. třída) a Flyers (5.-7. třída). Žáci jsou na jazykové zkoušky připravovány v rámci výuky. Postupem času dosáhnou děti úrovně, která jim umožní získat mezinárodní certifikáty pro dospělé.
Další jazykové zkoušky - Preliminary, First
Příprava dětí k jazykových zkouškách pokračuje i v dalších úrovních. Mnozí žáci 9. ročníku úspěšně skládají zkoušku PET for Schools, která potvrzuje znalost angličtiny na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (CEFR). Navíc, někteří s námi pokračují v jazykových kurzech i v době, kdy odcházejí na střední školy, až ke složení zkoušek FCE for Schools, která potvrzuje znalost angličtiny na úrovni B2.
Od roku 2015 platí v České republice možnost nahrazení profilové části maturitní zkoušky z anglického jazyka i certifikáty Cambridge English. Je to pro nás jasný signál, že děláme správně, když naše žáky na zkoušky Cambridge pečlivě připravujeme.
METODA CLIL - Content and Language Integrated Learning
CLIL je obsahově a jazykově spojené vyučování. Jedná se o metodu výuky, která obnáší výuku nejazykového předmětu (dějepis, zeměpis, matematika, pracovní činnosti…) pomocí cizího jazyka. Podle jazykové úrovně se tyto předměty vyučují s pomocí cizího jazyka jen částečně. Žák se tak učí nejen látku daného předmětu, ale zvládne si zlepšit i jazykové dovednosti. Díky metodě CLIL jsou žáci schopni používat jazyk v naprosto přirozených situacích, jsou s jazykem více v kontaktu a dokáží jej postupem používat bez většího zaváhání. Cílem samotné metody CLIL je výuka nejazykového předmětu v cizím jazyce s tím, že žáci ovládají odborné pojmy nejen v cizím jazyce, ale i ve své mateřštině. Ve výuce se proto používají motivující úkoly a aktivity, které žákovi usnadní práci v cizím jazyce a zároveň si lehce osvojí nové znalosti a poznatky.
ANGLIČTINA S RODILÝM MLUVČÍM
Od 6. ročníku konverzaci v anglickém jazyce vyučuje rodilý mluvčí Greg z Austrálie, který má bohaté zkušenosti s výukou. Tyto hodiny tak doplňují naši výuku o využití angličtiny v přirozené komunikaci.
MEZINÁRODNÍ PROJEKTY - Erasmus+, eTwinning, Lanterna Futuri
V rámci výuky spolupracujeme se školami nejen v Evropě. Hlavním komunikačním jazykem je angličtina. V různých programech se setkáváme s žáky, učiteli a rodiči na partnerských školách nebo online.
Strategická partnerství mezi školami, která podporují rozvoj, předávání nebo zavádění inovativních postupů, podporu spolupráce, vzájemného učení a výměny zkušeností na evropské úrovni. Spolupracujeme s evropskými školami na společných tématech, navzájem se navštěvujeme a získáváme nové partnery a přátele. Své zkušenosti pak implemetujeme do výuky a do chodu školy.
Jedná se o aktivitu Evropské komise zaměřenou na online spolupráci mezi učiteli, skupinami žáků a školami v rámci krátkých i dlouhodobých projektů. Cílem je posilování povědomí mladých lidí, ale i učitelů, o různorodosti multilinguální a multikulturní společnosti. Zkušenosti z takových projektů mohou později pomoci mladým lidem se studijním či pracovním pobytem v Evropě.
Lanterna Futuri je interkulturní vzdělávací projekt, v jehož rámci se setkávají žáci a učitelé z Trojzemí Čech, Německa a Polska na uměleckých dílnách. Hlavním smyslem projektu je setkávání studentů a učitelů z pohraničí a vzájemné poznávání díky společné práci na jenom tématu. Účastníci tak mají šanci, poznat jiné kulturní prostředí a uvědomit si specifika příhraničního regionu.