Rozšíření kompetencí – technologie ve výuce a management školy
Základní škola a Mateřská škola Klíč s.r.o. realizovala tento projekt, aby se o další krok přiblížila svým budoucím cílům, jak v plánu evropského rozvoje, tak na poli metodickém.
Celý projekt sledoval dva stěžejný cíle: rozšíření kompetencí při využívání technologií ve výuce a získání širších zkušeností vedení školy v evropském měřítku. V poslední době mnoho pedagogů i vedení školy udělalo pokrok ve vylepšení svých jazykových dovedností, a tento fakt jsme využili k rozšíření dovedností i v jiných oblastech, než jsou jazyky.
Tři pedagogové se zúčastnili kurzů ve Velké Británii a v Irsku, které byly zaměřené především na využívání technologií ve výuce. Navíc, některé kurzy byly rozšířené i o rozvoj jazykových dovedností. Grant nám byl pokrácen o jeden kurz, který měl být zaměřen na rozvoj manažerských dovedností vedení školy. Z toho důvodu se čtvrtého kurzu zúčastnila ředitelka školy, aby získal vhled do problematiky zavedení moderních technologií do výuky, získala povědomí o metodě Blended Learning, stala se dalším mentorem pro zavádění metod a nastavila vhodné kroky pro změny ve škole. Kurzy byly vybírány na různých školách s různou náplní, abychom obsáhli co největší různorodost materiálů a přístupů. Učitelé, kteří se zúčastnili kurzů, se stali „mentory“ na naší škole a aktivně pomáhají ostatním kolegům při využívání technologií při jejich výuce. Jejich nadšení a motivaci je inspirativní a podstatně zjednodušuje zavádění změn.
Projekt má naši školu obrovský dopad. Na základě získaných dovedností a informací z mobilit, došlo na naší škole k mnoha viditelným změnám. Zavedli jsme centrální školní systém G Suite pro sdílení materiálů a informací nejen mezi pedagogy, ale taky mezi žáky a pedagogy. Každý žák od 6. ročníku výše získal školní email a byl přihlášen do aplikace Učebna v mnoha předmětech. Přes aplikaci Učebna učitelé začali zadávat domácí úkoly, i online domácí úkoly (vypracované ve sdílených dokumentech), sdílet se studenty různé materiály a komunikovat s nimi. Zjednodušená a přímá komunikace s žáky začíná pomalu měnit atmosféru ve škole směrem k lepší spolupráci. V hodinách jsme začali využívat různé aplikace k opakování učiva (Quizlet), vizualizaci (Edpuzzle), třídnímu manažmentu (Classcraft), spolupráci (Google nástroje), individualizaci (Classflow). Škola investovala do nákupu iPadů a Activeboardů.
Jako příklad naší práce jsou na stránkách naší školy příklady inspirativních materiálů volně ke stažení pro širší pedagogickou i laickou veřejnost.
Projekt nastartoval v naší škole velké změny. Jsme si vědomi toho, že jsme teprve na začátku, ale už teď plánujeme další kroky, abychom využili maximální potenciál moderních technologií ve výuce.
Příklad pedagogů, kteří byli přímými účastníky projektu inspiruje i ostatní kolegy k účasti na dalších projektech, které v současnosti realizujeme nebo plánujeme realizovat v oblasti partnerství škol nebo dalšího vzdělávání pedagogů.
Mgr. Robert Mulár - Důležité je nepolevit a stále se rozvíjet - shrnují článek na i-novinách
Mgr. Robert Mulár - Je čas přenést se do digitálního světa
Mgr. Michaela Kykalová - Technologie ve výuce
Ing. Lucie Dolejší - Further Professional Development Course – Blended Learning
Pracovní listy
PŘEDMĚT | App | ANOTACE | MATERIÁL |
---|---|---|---|
Matematika |
Socrative Classcraft |
Procvičování operací s desetinnými čísly na převádění všech základních typů jednotek s použitím anglického jazykaMgr. Robert Mulár Jedná se závěrečné shrnutí převodů jednotek a zároveň praktické procvičení před písemnou prací. |
|
Anglický jazyk 6.-7. ročník |
Book Creator |
Procvičení přítomného času prostého a průběhového na popisu osobyMgr. Robert Mulár Procvičit tvoření přítomného času prostého a průběhového. Podpořit vnímání rozdílu v použití. |
|
Zeměpis 6. ročník |
EdPuzzle |
Jak vznikl vesmírMgr. Petra Plíhalová Úvod do tématu: Vesmír. Výukovévideo bylo obohaceno o interaktivní otázky, které upozorní žáky na důležitou terminologii a jevy spojené s vesmírem. |
|
Zeměpis 7. ročník |
Quizlet |
Africká savanaIng. Lucie Dolejší |
|
Zeměpis 7. ročník |
Kahoot! |
Afrika - fauna a floraIng. Lucie Dolejší |
|
Anglický jazyk 3.-4. ročník |
Kahoot! |
Food + AdventMgr. Michaela Kykalová Opakování slovní zásoby „Food“ a pořádku slov ve větě + nové téma „Advent“ |
|
Přírodopis 6. ročník |
Kahoot!
|
Bakterie, viry, siniceMgr. Michaela Kykalová Opakování učiva bakterie, viry, sinice |
|
Anglický jazyk 8.-9.ročník |
EdPuzzle |
Giant`s CausewayMgr. Petra Plíhalová Seznámení se známou irskou legendu. Procvičení poslechových dovedností. |
|
PŘEDMĚT | App | ANOTACE | AKTIVITA |
---|---|---|---|
Zeměpis 6. ročník |
EdPuzzle |
Pohyby litosférických desek - Mgr. Petra Plíhalová Vytvoření otázek do videa s názvem Jak vzniká zemětřesení z cyklu NEzkreslená věda |
Link: |
Angličtina 3.-6. ročník |
TinyCards |
Nábytek - slovíčka - Mgr. Robert Mulár Procvičení slovíček - flashcards |
|
Matematika 6. ročník |
Socrative |
Úhly - Mgr. Robert Mulár Opakování |
|
Angličtina 5.-7. ročník |
Kahoot! |
Jídlo - počitatelnost podstatných jmen, užití some/any - Mgr. Robert Mulár Hledejte dle názvu: Food C/UC some/any - Erasmus+ ZŠ Klíč |
|
Angličtina 5.-7. ročník |
Kahoot! |
Zaměstnání - Mgr. Robert Mulár Hledejte dle názvu: Jobs/professions - Erasmus+ ZŠ Klíč |
|
Matematika 1. třída |
Quizlet |
Sčítání do 5 + sčítání s 0 a 1 do 20 - Mgr. Petra Plíhalová Procvičování sčítání. Žáci mohou procvičovat doma,ale výborně to funguje ve hře "LIVE". |
|
Angličtina 5.-7. třída |
Quizlet |
Sickness - Mgr. Petra Plíhalová Flashcard na procvičení nemocí v AJ |
|
Zeměpis 6. třída |
Quizlet |
Space - Vesmír - Mgr. Petra Plíhalová Terminologie v AJ. Slova jsou velice podobná češtině. |
|
Zeměpis 7. třída |
Kahoot! |
Afrika - regiony - Ing. Lucie Dolejší Opakování učiva. Hledjete dle názvu |
|
Zeměpis 7. třída |
Kahoot! |
Afrika - obyvatelstvo, průmysl - Ing. Lucie Dolejší Opakování učiva. Hledjete dle názvu |
|
Zeměpis 7. třída |
Kahoot! |
Oceány a Pevniny - Ing. Lucie Dolejší
Opakování učiva. Hledjete dle názvu. |
|
Anglický jazyk 4.-5. třída |
TinyCards |
Daily Routines - Mgr. Petra Plíhalová Činnosti během dne, přítomný čas prostý |
|
Anglický jazyk 5.-6. třída |
TinaCards |
Object Pronouns - Mgr. Petra Plíhalová Procvičování zájmen na jednoduchých překladech |
|
Mgr. Robert Mulár | Využití ve výuce 1 |
Mgr. Michaela Kykalová | Využití ve výuce 2 |
Ing. Lucie Dolejší | Shrnutí kurzu |
Mgr. Petra Plíhalová | Využití ve výuce 4 |
G Suite for Education - zavadení systému na škole.
Výpočetní technika na naší škole - investice, která se vyplácí