• +420 702 035 691
  • zakladni@skolaklic.cz
Rozcestník Žákovská knížka Jídelníček Kroužky
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Napsali o nás
    • Projekty
      • Česko-japonská spolupráce
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • Laterna Futuri
      • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
      • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Kariérové poradenství
      • Digitalizujeme školu
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
    • GDPR
    • eBezpečnost
    • Hledáme
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Figurková školička
        • Sporťáček
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Tanečně-pohybový kroužek
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Šachy
        • Erasmus
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Počítačové hry
        • Posilování
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Logopedie
      • Školní psycholog
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
Logo
  • O škole
    • Základní informace
    • Podmínky přijetí
    • Výuka angličtiny
    • Základy programování
    • Napsali o nás
    • Projekty
      • Česko-japonská spolupráce
      • Program Erasmus+
        • Erasmus+ Partnerství škol
          • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
          • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
          • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
          • KA2 2019 - Energytech Journey
          • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
          • KA2 2017 - C.L.I.L.
          • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
          • Comenius 2013
        • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
          • Akreditace 2021-2027
          • Erasmus+ KA1 2018
          • Erasmus+ KA1 2017
          • Erasmus+ KA1 2016
          • Erasmus+ KA1 2015
      • eTwinning
        • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
        • Step up, Face the Challenge - 2020
        • Valentines 2017
        • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
        • Postcards - 1st March
        • Playing Maths in the Classroom
        • Faster, Higher, Stronger
      • Laterna Futuri
      • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
      • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
      • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
      • Kariérové poradenství
      • Digitalizujeme školu
      • Ukončené projekty
        • EU peníze školám
        • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
        • Let 's speak together
        • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
        • Škola v pohybu
        • Blended learning
        • Šablony pro Klíč
        • Centra pro udržitelnou budoucnost
        • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
        • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
    • GDPR
    • eBezpečnost
    • Hledáme
  • Žáci
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
    • Kroužky
      • Kroužky pro 1. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Keramika
        • Flétnový kroužek
        • Figurková školička
        • Sporťáček
        • Mindfulness kurz
        • Výtvarný ateliér
        • Tanečně-pohybový kroužek
      • Kroužky pro 2. stupeň
        • Rozvrh kroužků
        • Mindfulness - kurz
        • Šachy
        • Erasmus
        • Laboratorní cvičení z chemie
        • Počítačové hry
        • Posilování
    • Školní parlament
      • Projekty školního parlamentu
        • Stejné místo, jiný čas
          • 1.A
          • 2.A
          • 3.A
          • 4.A
          • 5.A
          • 6.A
          • 7.A
          • 8.A
          • 9.A
    • Školní řád
  • Rodiče
    • Bakaláři
    • Družina
    • Jídelna
      • Jídelníček
      • Vnitřní řád školní jídelny
      • Platby za školní stravování
      • Alergeny ve školní jídelně
      • Skutečně zdravá škola
      • Ovoce a zelenina do škol
      • Stravné 2. stupeň
    • Žádosti a formuláře
    • Poradenství
      • Výchovný poradce
      • Školní metodik prevence
      • Kariérový poradce
      • Logopedie
      • Školní psycholog
      • Školní kouč
    • Organizace školního roku
    • Kavárny pro rodiče
    • Školní řád
  • Aktuality
  • Náš tým
  • Kontakty
  • Home
  • O škole
  • Projekty
  • Program Erasmus+
  • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
  • Erasmus+ KA1 2015
  • Základní informace
  • Podmínky přijetí
  • Výuka angličtiny
  • Základy programování
  • Napsali o nás
  • Projekty
    • Česko-japonská spolupráce
    • Program Erasmus+
      • Erasmus+ Partnerství škol
        • KA2 2021 - Maths is Fine with Digital Style
        • KA2 2021 - Step Up Face the Challenge
        • KA2 2020 - We were neighbours, we are friends now
        • KA2 2019 - Energytech Journey
        • KA2 2018 - iPads School Learning for the Future
        • KA2 2017 - C.L.I.L.
        • KA2 2016 - Let's take a CLIL leap
        • Comenius 2013
      • Erasmus+ Další vzdělávání pedagogů
        • Akreditace 2021-2027
        • Erasmus+ KA1 2018
        • Erasmus+ KA1 2017
        • Erasmus+ KA1 2016
        • Erasmus+ KA1 2015
    • eTwinning
      • To Be Faster, Higher, Stronger - 2020
      • Step up, Face the Challenge - 2020
      • Valentines 2017
      • ZŠ a MŠ Klíč s.r.o. and Hyttikallion koulu - 2019
      • Postcards - 1st March
      • Playing Maths in the Classroom
      • Faster, Higher, Stronger
    • Laterna Futuri
    • Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
    • Školní klub a příměstské tábory ZŠ Klíč
    • Šablony 3 - Příležitosti k rozvoji školy
    • Kariérové poradenství
    • Digitalizujeme školu
    • Ukončené projekty
      • EU peníze školám
      • Klíč k příležitostem ke vzdělávání
      • Let 's speak together
      • Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů
      • Škola v pohybu
      • Blended learning
      • Šablony pro Klíč
      • Centra pro udržitelnou budoucnost
      • Naplňování krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
      • Šablony II - Klíč k inovacím ve vzdělávání
  • GDPR
  • eBezpečnost
  • Hledáme

Kalendář

Všechny události

Aktuality

Ekologická exkurze - NS Špičák
Ekologická exkurze - NS Špičák
29. 3. 2023
Národní přírodní památka Peklo
Národní přírodní památka Peklo
28. 3. 2023
ZÁPIS DO 1. TŘÍDY - registrace spuštěna
ZÁPIS DO 1. TŘÍDY - registrace spuštěna
8. 3. 2023

Erasmus+ KA1 2015

Jazykové vzdělání pro pedagogy - otevřená cesta pro spolupráci 2015 - 2017

Projekty se v naší škole staly nedílnou součástí rozvoje školy. Snažíme se získat velice různorodé projekty zaměřené na spolupráci se zahraničními školami, rozvoj dovedností našich dětí, materiální vybavení školy, ale i na rozvoj dovedností našich pedagogů. V roce 2015 se nám podařilo získat grant na projekt z programu Erasmus Plus, který je realizován za finanční podpory Evropské Unie.

Hlavním důvodem realizace tohoto projektu je rozvoj jazykové vybavenosti pedagogů a vedení školy a rozšíření povědomí o různých kulturách v Evropě. Chceme, aby se škola zařadila do stále se rozšiřující sítě evropských škol, které spolu spolupracují na žákovských projektech, sdílí pedagogické a metodické zkušenosti, poznávají odlišnosti kultur a předávají si poznatky na úrovni vedení školy.

 Z tohoto důvodu řešení vidíme v zaměření se na jazykové vzdělávání pedagogů a vedení školy, k čemuž nám podstatně dopomohou jazykové kurzy v zahraničí. I krátkodobý jazykový kurz v zemi, kde se daným jazykem hovoří, podstatně dopomůže zvednout jazykovou úroveň všech zúčastněných a hlavně motivovat je k dalšímu studiu. Mnoho našich pedagogů již v současné době cizí jazyk studuje a má zájem své těžce nabyté znalosti a dovednosti v budoucnu využít ve svůj prospěch, ve prospěch dětí, které vzdělávají, a obecně ve prospěch školy. Postupně budeme absolvovat 8 kurzů v zahraničí, kdy účastníci budou z řad pedagogů 1. stupně i 2. stupně základní školy a vedení školy, čímž bude mít celý projekt dopad na podstatnou část školy.  

Ani o prázdninách naši pedagogové nezapomínají na sebevzdělávání a budou absolvovat kurzy v Anglii, Skotsku, Irsku, ve Španělsku i na Maltě. Jejich osobní zkušenosti dále využijeme nejen na hodinách zeměpisu. Také doufáme, že se nám podaří navázat nové kontakty a přátelství s dalšími pedagogy ze zahraničních škol.

Dopad projektu na pedagogy, vedení školy a především žáky školy bude klíčový v mnoha směrech. Především nám to otevře cestu pro efektivní spolupráci se školami v zahraničí. Každý učitel bude moci realizovat krátkodobý či dlouhodobý projekt, který bude přesně vyhovovat právě probíranému učivu v daném ročníku, což obohatí výuku a žákům otevře nové možnosti. Zapojení se do projektu eTwinning je dokonce jeden z ukazatelů přínosu celého projektu.

Z dlouhodobého hlediska znalost cizího jazyka pedagogům a vedení školy dále umožňují metodicky se vzdělávat v zahraničí a sdílet své metodické a didaktické zkušenosti. Věříme, že nám to otevře cestu k dalšímu uplatnění  metody CLIL (Content and Language Integrating Learning), kterou se v současné době snažíme aplikovat do výuky, a kterou bychom chtěli v budoucnu v naší škole podstatně rozšířit.

 I když jde o vzdělávání pedagogů, ti, kdo z tohoto projektu budou mít nakonec hlavní a největší užitek, jsou naši žáci.

Zkušenosti učitelů z jejich vzdělávání:

  • Mgr. Robert Mulár - Irsko
  • Mgr. Petra Plíhalová - Španělsko
  • Mgr. Milada Kyselovská - Skotsko
  • Mgr. Zuzana Ledvinová - Malta
  • Zuzana Wildová - Malta
  • Mgr. Veronika Rusková - Irsko
  • Ing. Martina Matoušková

Využití ve výuce

Mgr. Zuzana Ledvinová

Díky jazykovému kurzu na Maltě, který jsem absolvovala v loňském roce, se výrazně zlepšila úroveň mé angličtiny. Tento pokrok je pro mne důležitý nejen v osobním životě, ale především i pro mou práci. Již před kurzem jsem se snažila zařazovat metodu CLIL do svých hodin. Nyní je to však pro mne výrazně snazší, cítím se jistěji a mohu toho dětem více předat. CLIL využívám především v hodinách výtvarné výchovy a přírodopisu, ale také ve výchově ke zdraví a tělesné výchově. Velký úspěch u žáků sklidila například hodina s názvem Make your own cell. Žáci pracovali ve skupinkách, v nichž měli vyrobit model rostlinné a živočišné buňky. Kromě toho, že si zopakovali jednotlivé buněčné struktury a naučili se jejich anglické názvy, dokázali také vyrobit velmi názorné modely dle popisu postupu v anglickém jazyce. Zpočátku dětem přišel úkol náročný, ale velmi rychle začaly spolupracovat a komunikovat se mnou v angličtině. Navíc pro ně bylo velice příjemné spojení ručních prací s přírodopisem.

Zuzana Wildová

Díky příležitosti s Erasmem+ jsem se dostala až na Maltu, kde jsem se zdokonalila v mluvené angličtině a potrénovala gramatiku. Angličtinu jsem pravidelně využívala v hodinách CLILu, a byla jsem natolik motivovaná seznamovat se, že jsem se aktivně zapojila s dětmi do několika eTwinningových projektů. Se staršími žáky jsme mohli společně přemýšlet nad situací Malty, kde všichni domorodci mluví plynně anglicky a italsky. V hodinách přírodopisu jsme popisovaly různé druhy živočichů, kteří žijí v kolí našich domů. Jelikož jsem si na pobytu vyzkoušela práci s delším textem, předala jsem tuto zkušenost i svým žákům. Středně odborný text sice nepřeložili slovo od slova, ale vyzkoušeli si, že pokud rozumí klíčovým slovům a znají základy gramatiky, společnýi silami se dopátrají k tomu podstatnému. Velkou motivací pro sebezdokonálování v cizým jazyku jim byl i fakt, že se snáze domluví a mohou získat zajímavé přátele, jako já na kurzu. 

Příklad příprav na hodinu v CLIL: Mammals, On the Farm

Ing. Milada Kyselovská

V létě 2016 jsem se zúčastnila jazykového kurzu ve Skotsku. Cílem bylo zlepšit se v angličtině tak, abych mohla využívat s větší jistotou tento jazyk při výuce metodou CLIL.  V novém školním roce jsem se o to pokusila v hodinách chemie a zjistila jsem, že chemie je opravdu pro tuto metodu vhodná. Využívám ji hlavně při pokusech, protože se při nich používají často stejné pomůcky a žáci mají možnost si stálým opakováním zapamatovat novou slovní zásobu. Navíc se některé chemické metody využívají v různých oblastech chemie. Například metodu filtrace jsme se žáky popisovali anglicky již v úvodu roku, když jsme probírali učivo o jednoduchých směsích (voda, písek). Ale opakovali jsme ji také později při výuce o složitějších solích a dalších látkách. Žáci v 9. třídě již pak rozuměli mým pokynům při provádění experimentu. Mnozí se dokážou zeptat a komunikovat i mezi sebou. Navíc experimentální výuka s angličtinou baví i žáky, kterým tak cizí jazyk nejde, protože vidí, jak a co dělají ostatní žáci a časem i oni jednoduchým pokynům a základním slovům v angličtině také porozumí. 

Mgr. Robert Mulár

Díky svému pobytu v Irsku v létě 2016 se mi dostala spousta cenných zkušeností. Kurz byl zaměřený na metodu CLIL, tudíž jsem následně upravil a zavedl několik nových postupů a aktivit při používání této metody ve výuce matematiky. I samotná výuka anglického jazyka byla obohacena o několik principů načerpaných z kurzu.

V neposlední řadě jsem ovšem také měl možnost vyprávět o Irsku svým žákům. Jelikož jsem si tuto zemi zamiloval, činilo mi velkou radost předávat o ní informace dále. Zabrousili jsme společně do historie, ale zmínili jsme si i geografické dispozice a ukázali zajímavá místa na fotkách. Žáci se mimo jiné dozvěděli, že v Irsku se stále (často na cedulích) používá jazyk Old Gaelic, který průměrný dospělý Ir ovládá, ale zpravidla se komunikuje už jen angličtinou. Také se v této zemi často pořádají kulturně zábavné akce jako veřejné tancování s živou hudbou, apod. Na závěr jsme diskutovali o tamní kultuře a zvyklostech a odlišovali je od té naší.

Logo

Základní škola a Mateřská škola Klíč s.r.o.
Klášterní 2490,
47001 Česká Lípa
IČ: 25013564
ID datové schránky: i8yckuu

Často Hledáte

  • Podmínky přijetí
  • Žádosti a formuláře
  • Rozvrhy
  • Suplování

Důležité Odkazy

  • Rozcestník
  • Mateřská škola
  • Základní škola
  • Střední škola
  • Akademie
  • Prohlášení o přístupnosti

Aktuality

Ekologická exkurze - NS Špičák
Ekologická exkurze - NS Špičák
29. 3. 2023
Národní přírodní památka Peklo
Národní přírodní památka Peklo
28. 3. 2023

Copyrights © 2020 Škola Klíč. Vytvořilo Ace IT s.r.o. / SEO a internetový marketing