Kurz s názvem „Vícenásobné inteligence pro hlubší učení“ mě v nabídce kurzů Erasmus + zaujal pro svůj obsah, kde bylo uvedeno, že kurz přináší podněty pro učitele, jak zaujmout žáky při výkladu a tím je vtáhnout do výuky. Ve své pozici učitelky Mateřské školy hledám neustále cestu, jak se posunout a připravit výuku tak pestrou, aby zaujala co největší část třídy, kde je skupina dětí poskládána v rozmanitém věku i temperamentu.
A opravdu kurz splnil moje očekávání a přinesl mi mnoho praktické inspirace. Náplní tohoto kurzu bylo použití a propojení různých typů inteligence (např. logicko – matematická, verbální, hudební, prostorová, tělesná atd.) ve výuce tak, aby posilovala všechny typy inteligence u každého studenta a umožnila mu tak individuální proces učení. Učení je dlouhodobý proces, který utváří charakter každého člověka. Vícenásobné inteligence nás provází celým životem a mají dopad na náš život i práci.
Využití tohoto konceptu dává možnost pedagogovi uspět v učení různorodým studentům s využitím jejich silných stránek a dosáhnout tak úspěchu ve výuce.
Kurzem nás provázel zkušený lektor, který vyučuje více jak patnáct let a své zkušenosti uplatňuje při denní praxi ve výuce Anglického jazyka a přírodních věd. Na kurzu se sešla skupina učitelů z Německa, Maďarska a Lotyšska a tak jsme nejprve navzájem sdíleli zkušenosti ze své učitelské praxe a společně se seznámili s mnoha praktickými a zábavnými aktivitami, které můžeme uplatnit ve výuce těch nejmenších dětí, ale i se studenty na základní a střední škole.
Využili jsme podnětné prostředí přírody a poznali výhody výuky venku. Potvrdili jsme si výhody vzájemného a skupinového učení ve třídě. Vyzkoušeli jsme si využití moderních technologií ve výuce. A poznali výhody propojení mnohonásobné inteligence při zapojení hudby a pohybu do vyučovacího procesu.
Kurz mě opravdu nadchl pro svou pestrost, rozmanitost a zejména praktičnost nápadů, které určitě využiji ve své praxi a jsem si jistá, že předám mnoho podnětům svým kolegům i pedagogům ze základní a střední školy.
Gabriela Haklová