Beebot je programovatelná robotická digitální interaktivní pomůcka na rozvoj logického myšlení, prostorové představivosti, plánování a předmatematických dovedností, která má mnohostranné využití, stačí k ní mít jen hladkou podložku se sítí čtverců o rozměrech 15 × 15 cm a můžete začít programovat. Včelka se pohybuje po jednotlivých krocích ve čtyřech směrech (dopředu, dozadu, doleva a doprava), otáčí se o 90° a lze ji naprogramovat až na 40 kroků. Ovládání je opravdu jednoduché.
Základy programování zařazujeme už od 1. třídy. Dětem nabízíme takové aktivity, které je baví a jsou přizpůsobeny jejich věku. Tyto aktivity patří mezi ty nejoblíbenější a to jsme moc rádi.
Proč jsme se tak rozhodli?
- Programování rozvíjí logické myšlení - Díky základům programování se dětí naučí lépe chápat, jak vlastně věci fungují. Programování není pouze o tom, jak správně napsat kód. Jeho podstata spočívá v hledání logických a efektivních řešení.
- Programování je výzva - Když se dítě učí programovat, rozvíjí svou schopnost nevzdat se po prvním neúspěchu. Během prvních kódovacích pokusů totiž brzy zjistí, že chybovat není špatná věc. Právě naopak: uvědomí si, že učení formou „pokus–omyl“ člověka posouvá.
- Programování podporuje kreativitu - Při programování se zapojuje nejen levá mozková hemisféra, se kterou je spojováno logické myšlení, ale i pravá. A právě ta souvisí s intuicí a představivostí.
- Programování jako dovednost - Programování už nespadá pouze do oblasti technologií, ale naopak nabývá na významu i v dalších oborech – například v oblasti financí, obchodu či zdravotnictví. Umět programovat může v budoucnu dětem přinést zajímavé pracovní příležitosti.
U těch nejmladších využíváme robotickou včelku BEE-BOT a robotický vláček INTELINO, dále pak ozoboty, robotické stavebnice, programování her a tak dále postupujeme dle věku dětí. Dále programujeme mini roboty a postavené stroje. Učíme se hledat různá řešení a postupy, jak rozpohybovat malé robůtky, ale také hledat a opravovat případné chyby. Rozvíjíme informatické myšlení formulujeme, v čem problém spočívá a čeho chceme dosáhnout. hledáme a testujeme různé postupy řešení, z nichž pak vzhledem k okolnostem vybíráme ten nejvhodnější