Tento týden (11.2. - 17.2. 2024) naše škola pořádá mezinárodní setkání v rámci projektu "Step up, Face the Challenge", kterého se účastní žáci a pedagogové ze Španělska, Sardinie, Holandska a Reunionu.
Projekt „Step Up Face the Challenges“ je určen pro žáky z 5 evropských zemí (Holandsko, Itálie-Sardinie, Španělsko, Francie-Reunion a ČR) ve věku 12 - 15 let. Začlenění zdravého životního stylu do vzdělávání je jedním z nejzajímavějších výzev pro současné školní vzdělávání. V celé Evropě také probíhá diskuse o způsobech, jak motivovat žáky a studenty. Téma zdravého životního stylu přímo vede ke změnám v životě i osobním růstu. Nejde jen o znalosti o tom, co je pro naše tělo prospěšné, ale také o schopnost přijímat výzvy, které povedou k úspěchu. Není možné čelit těmto výzvám bez silné motivace. Díky tomuto projektu, tato spolupráce zasahuje nejen do našich škol, ale i za naše hranice a vnese do tříd evropský rozměr.
Chceme, aby si studenti uvědomili význam „zdravého životního stylu“, jeho přínosů pro tělo i mysl v každodenním životě život. Dále bychom chtěli, aby si studenti uvědomili důsledky svých rozhodnutí (jako je zanedbávání těla). Dále chceme, aby studenti posílili svou vůli tím, že přijmou výzvu a poté ji po určitou dobu udrží času (dokud se nestane nezbytnou a automatickou součástí jejich života). Výzvy také povedou k odhalení jejich vlastních způsobů osobního růstu prostřednictvím technik sebehodnocení a základů sebekoučinku. Chceme propagovat a podporovat mezikulturní vazby mezi školami v Evropě, aby se naše děti staly tolerantními vůči kulturám a přesvědčením toho druhého.
Hlavní koncept našeho projektu je založen na teorii malých kroků. Předpokládá stanovení malých zdravotních cílů v každodenního života, sledování vlastního pokroku, budování povědomí vedoucího ke zdravému životnímu stylu. Během projektového setkání budou v mezinárodních týmech diskutovat o svých postojích ke zdravému životnímu stylu a výzvám a připraví materiály (plakáty, fotografie, videa, koláže) k motivaci. Studenti se také budou setkávat online, sdílet své zkušenosti s výzvami, které si vybrali. Budou také dělat online týmové výzvy. Ve školních podmínkách budou žáci pěstovat bylinky. Udělají to výzkum toho, jaké vitamíny a minerály obsahují, jak ovlivňují zdraví a prezentovat recepty, kde je lze použít.
Nakonec každá škola uspořádá sportovní akci pro místní komunitu, např. běh, chůze nebo a soutěž. Tímto způsobem se studenti naučí proces organizace akce.
Pondělí
Celý týden byl nabitý projektovými aktivitami. Přesto v pondělí nesměl chybět výlet do Prahy. Roli průvodců se ujali naši hostující žáci a připravili si komentovanou prohlídku v angličtině.
Úterý
Úterý bylo zaměřeno na zdravé vaření. Každá země připravila zdravý recept a tento pokrm i připravila. Měli jsme tak možnost zjistit, že zdravé jídlo může být i velmi dobré.
Děkujeme také za návštěvu paní starostce Jitce Volfové, které jsme náš projekt představili.
Poslední část dnešního nabitého dne byla zaměřena na prezentaci aktivit, které jsme stihli ve školách realizovat.
Středa
Ve středu jsme se vydali do IQlandie do Liberce, kde nás čekala Science show a pak jsme plnili různé úkoly ve vnitřní expozici. Úkoly byly zaměřené na zdravý životní styl a lidské tělo.
Odpoledne jsme se věnovali prezentaci našeho nejbližšího okolí. Zastavili jsme se i ve Sloupu v Čechách.
Čtvrtek
Čtvrtek byl opět nabitý projektovými aktivitami. Nejdříve jsme jsme soutěžili ve sportovních disciplínách, které byly stížené vždy nějakou překážkou pro sportovce. Takže jsme si vyzkoušeli jak se soutěží s handicapem.
Druhá část dne se nesla v duchu Mindfulness a Wellbeing ve škole. Žáci se účastnili 2 workshopů: Muzikoterapie a Mindfulness - vizualizace snů.
Pátek
Celý týden nám všem velmi rychle utekl a začal čas ukončení projektových aktivit, prezentace jednotlivých škol a předávání certifikátů.
Celý 2,5 letý projekt se pomalu blíží ke svému konci a nás čeká v dubnu poslední mezinárodní setkání v dubnu ve Španělsku.