Energytech Journey
Projekt, který po třech letech pomalu míří do svého finále.
Druhý týden v březnu si páťáci vyzkoušeli mezinárodní spolupráci na dálku. Se školami z Lotyšska, Baskitska a Kypru jsme hráli hry a soutěžili, dělali průzkum a představovali závěry, poznávali naše země a představovali zajímavosti, a strávili společný čas. Projekt jsme začali připomenutím, kde se dané země a hlavně školy nacházejí.
V úterý jsme se všichni spojili přes Kahoot! a hráli kvízy, které zjišťovali, kolik toho víme o partnerských zemích. Na hru se k nám připojili i žáci ze 4.A. Některé otázky byly velice těžké, ale cílem spíše bylo se něco dozvědět a naučit, než testovat naše znalosti. Ale i tak, ve velké konkurenci jsme se drželi dobře a někteří se dokonce umisťovali na předních místech.
Ve středu jsme podnikli průzkum elektrické energie na naší škole. Zjišťovali jsme, jakou má škola spotřebu a jak se měnila v posledních letech, jaký je rozdíl ve spotřebě mezi strými a novými svítidly a spotřebiči a jak jsou využity senzory pohyby pro snížení spotřeby. Informace jsme pak zpracovávali do tabulek a převáděli na grafy. Na základě zjištěných informací, jsme pak navrhovali další možnosti, jak by se dala další energie ušetřit. Samozřejmě, že jsme si povídali i o tom, jak ušetřit energie doma. Ve čtvrtek jsme pak své závěry prezentovali našim partnerům.
Ve středu jsme si s našimi partnery také zahráli hry. Ve stejnou dobu jsme procvičovali naši angličtinu, náš důvtip, šikovnost rukou i pohybovou flexibilitu. Luštili jsme přesmičky, stavěli pyramidy z kelímků, přenášeli bramboru a hopkali po papíru, stavěli větrníky a brčky třídili barevné papírky. O vítězství moc nešlo, spíše strávit čas společně a užít si soutěžení.
Dobrou zprávou je, že se přeci jenom dočkáme prezenčního setkání s našimi partnery, protože nás teď na jaře čeká setkání v Baskitsku a možná i na Kypru.