Integrace umělé inteligence ve třídě s kritickým myšlením - Barcelona 2024
Zúčastnění se kurzu „Integrace umělé inteligence ve třídě s kritickým myšlením“ pro mě bylo klíčové, jelikož umožňuje učitelům efektivně začlenit moderní technologie do výuky, což může zlepšit učební výsledky žáků. Zaměření se na nástroje a strategie pro rozvoj kritického myšlení, je nezbytné pro žáky v dnešním rychle se měnícím světě. Další výhodou je, že učitelé se naučí, jak používat AI nástroje k personalizaci vzdělávání, což může přispět k individuálnímu rozvoji každého žáka.
Součástí kurzu bylo rovněž kooperativní učení, které se zaměřuje na principy spolupráce. Tato metoda zahrnuje společné úsilí jednotlivců o dosažení sdílených cílů, což přispívá k efektivnějšímu učení. V rámci kooperativního učení se jednotlivci zaměřují na dosahování výsledků, které jsou výhodné nejen pro ně samotné, ale i pro všechny ostatní členy skupiny. Tento přístup podporuje týmovou práci a vzájemnou podporu mezi účastníky. Kooperativní učení je vyučovací metoda, při které žáci pracují v malých skupinách. Cílem je vzájemně si pomáhat a maximálně zefektivnit vlastní učení i učení ostatních. Tímto způsobem se podporuje sdílení znalostí a dovedností mezi žáky. Využití kooperativního učení v kurzu nám umožnilo lépe pochopit jeho přínosy a aplikovat je v různých vzdělávacích kontextech.
Praktická část kurzu se zaměřila na rychlé a snadno použitelné nástroje pro tvorbu kvízů a formativních hodnocení. Během kurzu jsme se naučili, jak tyto nástroje efektivně využívat, což nám umožnilo lépe pochopit jejich praktické aplikace. Měli jsme příležitost vyzkoušet si různé nástroje nejen z pohledu učitelů, ale i z pohledu žáků. Jako učitelé jsme se zaměřili na zlepšení efektivity výuky, přičemž jsme využívali technologii k vytváření interaktivních kvízů a hodnocení. Jako žáci jsme pak mohli zažít, jak tyto moderní technologie usnadňují a zefektivňují přijímání nových informací. Tímto způsobem jsme získali hlubší pochopení toho, jak mohou tyto nástroje zlepšit výukový proces. Bylo fascinující vidět, jak technologie může přispět k lepšímu učení a hodnocení. Tento praktický přístup nám poskytl cenné zkušenosti, které můžeme využít ve své vlastní pedagogické praxi.
Během celého týdne jsme se zaměřili na práci s různými aplikacemi, které jsou klíčové pro využívání umělé inteligence. Naučili jsme se, jak efektivně používat CHATGPT pro generování textů podle zadaných klíčových slov. S aplikací CONKER QUIZ jsme se seznámili s tvorbou kvízů a formativních hodnocení, což nám umožnilo lépe hodnotit pokrok žáků. SUNO nám ukázalo, jak vytvářet vlastní písně v různých stylech, což rozšířilo naše kreativní možnosti. Pomocí CURIPOD jsme se naučili vytvářet interaktivní lekce, které podporují kreativitu, reflexi a kritické myšlení. LUMEN5 nám poskytlo nástroje pro tvorbu videí, což nám pomohlo zlepšit vizuální prezentaci našich materiálů. Nakonec jsme se seznámili s PADLET, což je platforma pro tvorbu kompletních lekcí, která nám usnadňuje organizaci a strukturování výukových materiálů.
Na závěr bych chtěla zdůraznit, že umělá inteligence se již stala nedílnou součástí našich každodenních životů. Její přítomnost je stále více patrná v různých oblastech, od pracovního prostředí po osobní sféru. Proto je důležité, abychom se naučili ji správně využívat, nikoliv ji vnímat jako hrozbu nebo protivníka. Místo toho bychom měli umělou inteligenci považovat za cenného pomocníka, který může usnadnit a obohatit naše činnosti. Je důležité se vzdělávat v její funkčnosti a možnostech, abychom dokázali maximálně využít její potenciál. Tímto způsobem můžeme efektivně integrovat technologii do našich životů a práce. Tím, že přistoupíme k umělé inteligenci s otevřenou myslí a pozitivním přístupem, můžeme dosáhnout lepších výsledků a inovativnějších řešení.
Kurz v Barceloně byl pro mě velmi hodnotnou a nezapomenutelnou zkušeností, která mi poskytla množství užitečných nástrojů pro práci s umělou inteligencí. Díky novým poznatkům budu schopena lépe motivovat své žáky. Jsem přesvědčená, že tyto nástroje mi pomohou vytvořit zajímavější učební prostředí. Těším se, jak tyto nové znalosti uplatním ve své výuce a jak na ně žáci zareagují. Doufám, že tyto inovativní přístupy pozitivně ovlivní jejich zájem a motivaci.